JaksaminenTalentCafeTapahtumat

TalentCafé 30.10 klo 13, paikalla myös Mindfulness -kouluttaja Jaana Roschier

TalentCaféssa vertaistukea ja kohtaamisia, sparrausta ja ideointia, mutta ma 30.10 paikalla myös Mindfulness -kouluttaja Jaana Roschier, joka tulee kertomaan mahdollisuudesta osallistua maksuttomiin Ratkaisu- ja voimavarakeskeiseen uraohjaukseen ja/tai Mindfulness -harjoituksiin työnhaun tueksi!

Ratkaisu- ja voimavarakeskeinen uraohjaus sekä henkilökohtaisesti että pienryhmissä 1-5 krt/asiakas (1,5 h/krt)

Uraohjauksen aikana voimme käsitellä esimerkiksi näitä teemoja:

                         – osaamisen tunnistaminen ja tuotteistaminen

                          -osaamisperusteisen cv:n ja hissipuheen laatiminen

                          – piilotyöpaikkojen hakeminen ja kylmäsoitot

                          -Thomas-analyysin teettäminen ohjaajan harkinnan mukaan

                          – oman työn kartta (visuaalinen työskentely)

                          – työnhakijan henkilökohtaiset vahvuudet ja kehittämiskohteet (vahvuuskartta)

                         – työnhakijan ammatillisen itsetunnon vahvistaminen ja toimijuuden tukeminen

                          – työhaastattelussa onnistuminen

 

Mindfulness-harjoituksia työnhaun tueksi (vähint.3 hlön ryhmä) max 8 krt/ryhmä (1 h/krt)

Mindfulness eli hyväksyvän tietoisen läsnäolon harjoittaminen vahvistaa tietoista toimintaa ja vähentää automaattista reagointia. Mindfulnessin hyödyt tulevat esille säännöllisessä harjoittamisessa.   Harjoitusten aikana tehdään keho- ja  istumameditaatioharjoituksia sekä helppoja joogaliikkeitä. Mindfulnessin positiiviset vaikutukset/tulokset näkyvät usein niin arjessa kuin esimerkiksi työnhaussa; myötätunto itseä ja ympäristöä kohtaan kasvaa ja stressinsietokyky paranee. Mindfulness -menetelmä on tieteellisesti tutkittu ja sen avulla työnhakija voi saavuttaa mm. näitä hyötyjä:

  •  henkilökohtainen hyvinvointi lisääntyy
  •  työnhaun tuloksellisuus tehostuu, kun mieli kirkastuu
  • keskittymiskyky vahvistuu
  •  vuorovaikutus paranee
  • kyky huolehtia itsestä vahvistuu
  • palautuminen stressaavista tilanteista kehittyy